2012. március 7.

Háromszoros hurrá!!!

Az éljenzés most éppen annak szól, hogy végre eljutottam odáig, hogy írjak egy újabb bejegyzést. Ugyanis események vannak ismét.

Korábban írtam az építőanyagok megrendeléséről. Azóta már túl vagyunk a kiszállításon is, de nem szaladnék ennyire előre.
Tehát: február utolsó péntekén egyeztettem kedves Gáborral, hogy akkor hétfőn utaljuk a pénzt, egy pénteken jöhetnek az anyagok. Jófej volt (gondolom én), mert mi még a régi áron kaptunk mindent, holott pl. a gipszkarton ára március 1.-től 40 Ft.- tal több volt. Minden anyagot berendeltem, megbeszéltük, hogy következő pénteken (márc. 2.) délután 1 körül jöhet minden, mert akkorra ér oda a csapat. Csütörtökön egyeztettem a fuvarossal, persze pénteken 1-re jönnek. Mivel részemről fölösleges volt ott lenni és nézni, ahogy a férfiak pakolnak, hát átadtam az irányítást apósomnak. Pénteken beszélt a szállítóval, hogy mi a helyzet, akkor már negyed 2-őt mondott. Persze mindenki oda lett rendelve 1-re.
Ok, ez még nem akkora tragédia, addig nagybátyám is felmérte a terepet, és megbeszélték, hogy melyik munka kinek passzol a legjobban. (Ha eddig nem említettem volna, a tervek szerint a gáz szerelés, villanyszerelés és parkettázás kivételével mindent a család visz véghez.)
Már mindent megbeszéltek amikor a fuvaros még sehol nem volt. Telefon: majd csak 3 körül ér oda. Na, nem esett kétségbe a 8 férfiember, nekiláttak a laminált padló felszedésének a két szobában. Na, vajon mit találtak? Hát kérem, hajópadló volt alatta... Mivel ez a munka nem sok időt vett igénybe ennyi embernek, nosza megnézik mi van a hajópadló alatt. Minő meglepetés homokot találtak. De az igazi meglepetés csak ezután jött: a homok alatt a puszta föld van... Hagyok egy kis időt... (képeket később hozok)

Tehát a két szoba jelenleg úgy néz ki, mint egy jóféle karibi strand. Már csak a pálmafák és a koktélok hiányoznak. Öröm az ürömben, hogy a homok legalább jó száraz, ami azt jelenti, hogy nem fogunk felvizesedni. Ennél a résznél már gyanút fogtak, és gyorsan megnézték mi a helyzet konyhában a járólap alatt... Hát kérem a rétegek a következők: járólap, ragasztó, betonlap, föld. Tehát kicsit módosult a felújítási menetrend: a kipakolás után aljzatbetonozás következik. Pozitívum, hogy a helyenként fellelhető jókora egyenetlenségeket nem aljzatkiegyenlítővel kell megoldani, és mindent könnyebb lesz egy szintbe hozni. Negatívum, hogy a beton száradását is figyelembe véve, minimum 2 hét csúszásban leszünk. De mivel tető van a fejünk felett, és különösebb sürgető körülmény sincsen, senki nem idegeskedik. Azt kell mondjam, hogy ez benne volt a pakliban.

Mintha időközben kicsit elkalandoztam volna, de nem, hisz a teherautó még mindig nem érkezett még. De ami késik nem múlik. Az eredeti, megbeszélt felállás szerint egy telephelyről hoznak mindent, egy nagyobb darus és egy kisebb teherautóval és délután 2-re odaérnek. Gyakorlatilag egy nagy pótkocsis darus autóval érkezett egy darab ember, negyed 4-re, és elmondása szerint azért késett ennyit, mert 2 telephelyről kellett összeszednie a dolgokat, és még egyszer vissza kellett mennie az első helyre, mert valamelyik profilból nem volt elegendő a másik helyen. Ennek ellenére nem panaszkodom, mert hasznosan töltötték a fiúk az idejüket, haladtak is némileg a házikóval, tehát pozitívnak mondható a mérleg :) Az érkezett áru bepakolását 1 óra alatt abszolválták, a sok kíváncsiskodó tekintet ellenére. Hétfőn Gábor még felhívott, hogy minden rendben volt-e, megérkezett-e minden. Én csak feltételezni tudom, hogy igen, de gondolom apósom szólt volna, ha valami hiányzik.

Most pedig az előkészületek zajlanak az első nagy hétvégére. Hétfőn megtörtént a konténer rendelés is, ami szintén nem volt sima ügy. Azt történt, hogy első körben felhívtam az isaszegi önkormányzatot, hogy érdeklődjek, ahol nagyon kedves hölgy adott egy telefonszámot, mivel éppen egy új cég foglalkozik a szemétszállítással. Felhívtam őket is, ahol szintén egy kedves hölgy közölte, hogy neki halvány lila ötlete sincs, hogy ők hoznak-e Isaszegre konténert. Elkérte a telefonszámomat, és megígérte, hogy utánanéz és visszahív. Hát persze, hogy nem hívott.
Na ezt nem hagyhattam annyiban, nekünk a hétvégére konténer kell. Olyan nincs, hogy valahol nincs konténerszállítás. Google az én barátom, egyből kisegített, márt pötyögtem is be az Isakonténer telefonszámát. Nagyobb konténerrel, olcsóbban és rugalmasabban álltak szíves rendelkezésemre :) Sity-suty megbeszéltem, hogy szombaton reggel 8-ra várjuk őket nagy szeretettel egy 7 köbméteres konténerrel, és megadtam a címet. A fickó már mondta is, hogy az udvarba tutira nem tudja berakni. Jó a helyismerete :p
 Remélhetőleg elég lesz a 7-es mértet, bár elég sokmindennek kell beleférnie. Ha nem, hát rendelünk egy másikat. Már tudjuk kihez lehet fordulni. Tehát a konténernek is egy nagy pipa :) .

Időközben a csempék és burkolatok, valamint mosdókagyló és wc-csészék is megrendelésre kerültek, amire ma utaltuk át az előleget. Mint kiderült a csempék ára is módosul, természetesen felfelé.Elméletileg 2-3 hét múlva megérkezik a szajré, és kiszállításra is kerül.

A hétvégei muriból megint csak kis részt tudok vállalni, de majd az erős és szorgalmas férjem helyettem is végzi a munkát. Az irányítást átadtam neki :)
 E heti programunk: burkolat felszedés, homok kihordás, falbontás, ablaknyílás készítése + ablak berakás, esetlegesen ablakcserék, tapéta leszedés, fürdőszoba szétkapás, kazán leszerelés. Szerintem nem hagytam ki semmit. Lesznek rá 10+/- 2 -en a fiúk. Az élelmezést anyával végezzük. Szombati menü: lencsés gulyás és lángos. :) Vállalkozó/romboló kedvűek a művezetőnél (apósomnál) adhatják le jelentkezésüket opcionális szombati vagy vasárnapi napra :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése