2012. március 19.

Kép nélkül

Most egy kép nélküli bejegyzés következik, de ez nem is a belső munkálatokról szól, hanem a kertről. Ugyanis a csodás időjárás és a hosszúhétvégi semmittevésem okán anyával úgy döntöttünk kertészkedünk. Mivel a cipekedéshez, betonozáshoz nem engedtek oka, illetve elég férfiember állt rendelkezésre, mi a kertnek láttunk neki.
Pénteken betértünk egy hipermarketbe vetőmagokat venni, majd szombaton nekiláttunk az ültetésnek. Mivel január elején jó idő volt, így férjuram fel tudta ásni a kert harmadát. Ezt most csak gereblyével el kellett dolgozni.
 Minden szigorúan férj engedélyével készült, ugyanis neki a kert a szíve csücske. Hátra is jött elég gyakran, hogy ellenőrizze a munkánkat, ilyenkor sóvárgó pillantásokkal követte a gereblye munkáját. Tudom, hogy szívesebben végezte volna ezt a feladatot, mint a beton hordását, de sajnos ez most nem kedv kérdése volt. Aminek meg kell lenni, annak meg kell lenni. Milyen jó lesz majd, amikor a saját kertünkből ehetjük a friss zöldségeket és gyümölcsöket.

Szóval a kert harmada (még így is elég nagy helyünk volt) ültetésre készen állt. Anya kihúzta a sorokat, én meg vetettem és duggattam. Került a földbe 4 sor borsó, 4 sor dughagyma (milyen jó lesz majd tavasszal a vajas kenyérrel, frissen a földből), 3 sor sárgarépa, 3 sor petrezselyem és szerintem 1 sor pasztinák. Az utóbbiak vetését nem merték rám bízni, de férfiasan be kell valljam eddigre el is fáradtam... Amit elfelejtettünk és ami a jövő héten kerül a földbe: jégsaláta, krumpli, kapor és póréhagyma. Későbbi vetésre kerül majd a patisszon, sütőtök, csemegekukorica, dísznapraforgó és a dáliám. Majd pedig jöhetnek a palánták :) Paprika, paradicsom, karfiol, káposzta. Már alig várom, hogy mind-mind a földben legyen, cseperedjen, én meg hozhassam a képeket :)

Még szombaton rábeszéltem a férjemet (hogy valami jó is történjen vele aznap), hogy ha épp nincs nagyon más munka, akkor metssze meg a szeder bokrokat. Sajnos elég sok bokor kipusztult, és úgy néz ki lesz olyan gyümölcsfa is amit ki kell majd vágni. Így lett rend a szedresben, és vasárnap a gyümölcsfák is metszésre kerültek. Reméljük idén már teremni is fognak. Férjem már alig várja a befőzést, én egy kicsit kevésbé, mert akkoriban már egy másik feladatra készülök/készülünk, de majd a Drága Mamák segítségével mindent megoldunk :)

Ráadásul van egy csodás pincénk is, ahol lehet majd tárolni a krumplit meg répát, így télen sem kell a boltból venni őket. Jaj, én már olyan izgatott vagyok!!!



2 megjegyzés:

  1. Le a kalappal, alakul itt minden szép sorjában, szép időtök volt kertészkedni, dettó hasonló dolgokkal foglalatoskodtunk. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ki kellett használni a jó időt! Remélem a hétvégén má látszódni fog az eredmény is :)

      Törlés