2012. január 30.

Nyílászárók

Miután úgy adódott, hogy van egy kis szabad időm, gondoltam írok pár sort a nyílászárókról.

Talán a képeken nem látszódik, de elég régi ablakok és ajtók vannak még beépítve a házba. Nekem az ablakok tetszenek, romantikusnak találom a háromszárnyú dupla fa ablakokat. Szép fehérre vannak mázolva, nagyon illenek a házhoz, de a szigetelésük már hagy némi kivetnivalót maga után. Ez lényegében azt jelenti,hogy szökik a hideg és mi az utcát fűtjük. Ez akárhogy is nézem nem a legoptimálisabb és pénztárca kímélőbb megoldás. Így nem volt túl nehéz a döntés, a régi ablakokat ki kell cserélni.
De milyen kerüljön a helyükre? Műanyag? Netán fa?
Ha valami, hát a műanyag ablak az jól szigetel. Új építésű házba legnagyobb valószínűséggel én is azt építenék. Esetünkben azonban egy elég régi épületről van szó. Többek véleményét is kikértük, és nem egy esetben tapasztalták, hogy a nyílászáró cserét követően (fáról műanyagra) elkezdett penészedni a lakás. Ez a műanyag ablak miatt történt, ugyanis az hermetikusan lezár és a bent keletkező nedvesség nem tud kiefelé távozni.
(Most is tapasztaljuk, hogy ha a szobában száradnak a ruhák, reggelre csurom víz az ablak.) Sokan javasolják a párátlanítót, illetve ablakra szerelhető automatikus szellőztetőt, de én úgy gondolom,hogy ha egy kiegészítő megoldást kell használni az már nem éri meg.
Így magától értetődő,hogy fa ablakaink lesznek. Ez kicsit kontrasztban fog állni a verenda ablakaival és a bejárati ajtóval, de ami még jó állapotban van egyenlőre marad.

Tehát a fa ablakokra esett a választás. De hol kezdjük el a keresés? Belevetettem hát magam a világhálóba, és nézelődtem. Találtam számtalan szimpatikus lehetőséget, de árak nagyon kevés helyen voltak feltüntetve.
Nem értem,hogy miért nem lehet az árakat kiírni? Aki ajánlatot kér, annak úgyis meg kell mondják mennyi az annyi, akkor miért nem lehet már előre? "Sajnos" én képes vagyok az ára miatt lemondani valamiről, tehát nálam az a pszichológia,hogy úgyis megveszem, ha tetszik nem működik. Nekem a számok kellene és az értékek, nincs kecmec. Így azokat, ahol nem volt összeg fellelhető, már zártam is be. Egyetlen ilyen helyről kértem árajánlatot, meg is lett az eredmény. 4db 180x180-asak ablakra 700.000 Forintot kértek volna el. Na hát én majdnem leestem a székről. Ráadásul több, mint 2 hétbe tellett nekik ezt kiszámolni.
Anyósomék (innen is puszi Drága Mama) is nemrégiben építkeztek, így ők már túl voltak ezen a procedúrán, mi meg igyekszünk belőlük tanulni, csak jókat mondtak az ő ablakaikról. Nosza megkerestem az ajánlott cég honlapját, ahol árak is voltak feltüntetve (!), amik egész normálisak voltak. Kértem árajánlatot, ami viszonylag hamar meg is érkezett. Szükségünk lesz 3db 180x150-es, 1db 150x150-es és 3db 90x60-as ablakra. Erre szállítással együtt pontosan a fent említett ár FELÉT írták. Hossztoldott, borovi fenyő, 1,1-es hőértékű üvegezéssel.

Ajtó-ablak depó
Egy árajánlat, nem ajánlat, hát ma gyorsan felhívtam egy helyi vállalkozót, hátha rá tud még licitálni az eddigi befutóra.(Volt aki több hét várakozás után sem küldött árajánlatot) Fájdalom, nem sikerült neki, így marad az eredeti terv. Amint kiderül mikor tudjuk elhozni, már hívom is őket,hogy megvettük :)


A nyílászárókba  bele tartozik ugye az ajtó is. Mivel falak kerülnek áthelyezésre, megépítésre, muszáj új ajtókat is behelyeznünk a meglévők mellé. Hogy egységes legyen a kép a meglévő kettőt is ki szeretnénk cserélni. Itt lényegesen könnyebb volt a választás, mivel a fa ablakokhoz igazodtunk. Azon belül is azért, mert egyetlen apósom cége fa ajtók forgalmazásával foglalkozik. Ismerjük a minőséget, szóval nem kérdés,hogy a LEL Kft-től lesznek az ajtók :)
LEL kft ajtói


Mindegyiket felületkezelni kell még, de ez egy női munka. Én is csinálhassak már valamit, ha már a falbontásban és építésben nem vehetek részt. :)

2 megjegyzés: