2012. január 31.

Főzőlap kérdés

Történt ugyanis, hogy az átalakítások miatt ezen is el kell erősen gondolkodnom. Jelenleg egy nagyon jó, kényelmes, mondhatni hiper-szuper kerámia főzőlapot használok. Bővíthető főzőlapok, időzítő, hőfokszabályzó szenzor, mindezt érintős vezérléssel. Nem volt nehéz megszoknom, hamar megtanultam vele bánni és mondhatom,hogy finomakat is főzök. Azt azért hozzá tenném, ehhez nem elegendőek az alap hálózati feltételek (értsd: 1x36 A, helyett 1x16A, 1x16A, 1x36A)

A házban viszont ezidáig gáz tűzhelyt használtak. Tehát ennek a feltételei adottak voltak.

Viszont a főzőlap gázcsapja így sem ott van, ahol nekünk (mondjuk elsősorban nekem) szükségem lenne rá.
Ez igazából a kisebbik probléma lenne, mivel a kazán áthelyezése miatt egyébként is terveztetnünk kell a gáz áthelyezését, egy kalap alatt meg lehet oldani mindezt (a bejövő gázcső és gázóra áthelyezésével együtt, mivel ez jelenleg körbekígyózik a házon, majd a verandán, szinte fejbe vágja a beérkezőt a gázóra). Szóval ez csak egyszeri költség lenne, munkában pedig elég csekély.

Ezzel szemben az elektromos főzőlap hálózati feltételei egyáltalán nem adottak. Jelenleg 10 A van a házban. Ezt bőven ki kellene bővíteni. Legalább 1fázison 45A-re. Tudni kell,hogy 36Aig "ingyenes" a bővítés, "csak" az órát kell cseréltetni, ami kb. 80.000Ft.-, valamint vagy egy újabb légkábelen visszük az energiát, amihez újabb tetőkiállást kell csinálnunk, vagy földkábelen amihez fel kellene ásni a fél udvart. Sőt, bizonyos távolságon túl per méter kell egy adott összeget fizetni. De ugye ezzel még mindig nem vagyunk a 45A-nél. A fent említett összegekre még rájön a 36A feletti mennyiség összege, ami 3600Ft/A+ Áfa...Tehát mire meglesznek a hálózati feltételek, az kb 200.000Ft-unkba kerül. Arról nem is beszélve, hogy a kerámia főzőlapok árai sokkal tágabb intervallumban mozognak, mint a gáz főzőlapoké. (Villanyórát egyébként is cserélnek az átíratás miatt, de ebben az esetben csak szerelési költséget+kiszállást kell fizetni, ami éppen a tizede a fenti összegnek. Anyagias lennék?)

Még barátkozom a gondolattal, hogy gáz főzőlapom lesz. Nagyon nem vagyok a nyílt lánghoz szokva, de nyilván csak megszokás kérdése. Majd igyekszem nem felgyújtani a konyhát :)

Az viszont teljesen biztos, hogy sütő csak és kizárólag elektromos lehet. Ennek semmi különös hálózati feltétele nincsen, tehát további gondolkodást nem igényel.

Szerintetek jól döntöttem?

5 megjegyzés:

  1. Szerintem jól.
    Nincs semmi gond a gázfőzőlappal (személy szerint én ezt preferálom). A villany irtó sokat fogyaszt...

    VálaszTörlés
  2. Már én is megbarátkoztam vele :)

    VálaszTörlés
  3. Bocsi, hogy csak így ismeretlenül.....
    de hasonló probléma merült fel nálunk is, és nálunk is gázfözölap lett a vége.....
    nekünk a konyhával együtt volt egy alig használt villanyos szett is...de a fözölap nagyon sokat fogyasztott volna ill. nekünk sem volt megfelelö a hálózat, így vettünk egy új gáz fözölap, villany sütö kombit, amit addig palackos gázról müködtetünk amíg nem lesz beköttetve a gáz....
    tök furi de én is úgy voltam vele, hogy újra hozzá kell majd szoknom a nyílt lángon való fözéshez, nekem is gáz volt, de ezek szerint nem vagyok egyedül vele;)

    VálaszTörlés
  4. Nekünk is a hálózat alkalmatlansága az elsődleges ok, bár bővítenünk mindenképpen kell.
    Nagyobb bajban lennék, ha holnaptól nem írhatnék bal kézzel :)

    VálaszTörlés
  5. Én is imádom a kerámialapost, de ha a gáz megoldás lenne az értelemszerűbb (jááj de szépen fogalmaztam) akkor azzal is meglehet barátkozni. A sütőhöz viszont megértem hogy ragaszkodsz. Dettó.

    VálaszTörlés