2013. június 6.

Csodás csempék és a fuga

Fuga ügyben nincs továbblépés, mert még utána kellene néznünk pár dolognak a fogyasztóvédelemnél is. Ugyanis az a helyzet, hogy a fugázóanyag szavatossága 2012 szeptemberében lejárt. De sajnos nem ezért lett olyan színű amilyen. Talán én is követtem el hibát, így nekem is van felelősségem a dologban. Amikor rendeltem az építési anyagokat (gipszkarton, szigetelés, stb.), akkor megrendeltem a csemperagasztót és a fugázót is, hiszen érkezett a csempe is hozzá. Én ott követtem el a hibát, hogy nem néztem meg élőben az anyagot, hanem telefonon rendeltem és interneten választottam színt. Ez egyértelműen az én felelősségem, hiszen voltam annyira naiv, hogy úgy gondoltam az ott látható szín meg fog egyezni a valósággal. Amikor megérkezett a rendelés, ránéztem a dobozra, és már a doboz színmintáján láttam, hogy az nem olyan, holott az elnevezés stimmelt. Itt még reménykedtem, hogy ha vízzel lesz elkeverve, akkor majd változik. Valamint azt is észrevettem, hogy elég rövid lejáratú az anyag. 2012. márciusában kaptam a rendelést, és szeptemberig volt a szavatossága, pontosabban addig őrizte meg minőségét. Ami kereken fél év.
Végülis nem jelentett volna problémát, ha akkor nem kerülünk több, mint 2 hónap csúszásba, mert kiderült a laminált padló alatt hajópadló és homok van, ezért előbb aljzatot kellett csinálni, és ha már megcsináljuk csináljuk rendesen. Így viszont belecsúsztunk az őszbe, amikor is leálltunk a munkával.
Ez a történet egyik fele. A másik pedig, hogy a mosókonyha járólapjához, most másik színű fugát vettünk (férjem szerint baribarna, holott Balibarna), és akkor megnézték a szaharát is, és pont ugyan olyan színt mutattak élőben, mint amit mi kaptunk eredményként. A hiba tehát nem a fugával van. Így a gyártó csak akkor venné vissza, ha még legalább fél év szavatosság lenne rajta. Kérdés, hogy a forgalmazóval mit tudunk esetleg kezdeni az ügyben. Hiszen bármikor előfordulhat, hogy valamiért csúszik a munka, és ha nem tetszik, akkor vissza próbálja cseréltetni az ember, de lejárt szavatossággal, majd egy évvel később? Ezért próbálok először a fogyasztóvédelemnél utánajárni, de már beletörődtem, hogy ezt elbuktuk.
A fiúknak a mostani csempénél tetszik a szín, hétvégén megnézem élőben is, de az biztos, hogy máshova nem kerül fel. Továbbá úgy döntöttünk, hogy a járólaphoz inkább barnát választunk, ha már úgyis másikat kell venni, mert az esetleg nem olyan zavaró, ha fakul, szürkül stb. Bár anyukáméknál az emeleti fürdőben zöld fuga van, már szerintem 15 éve és cseppet sem fakult meg, szürkült ki. Szóval itt tart az ügy.

Jó hír viszont, hogy a burkolás kb. 70%-os készültségben van. Ebben benne van a hiányzó fugázás és a "fecnizés", a kisebb, több vágást igénylő lapok hiányoznak még. Apósom 4 napon keresztül csinálta, hogy az ő elvárásainak is megfeleljen :) Nekem képeken nagyon tetszik, kíváncsi vagyok rá élődben is.
Egy kis ízelítő, a továbbiakról majd  referálok:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése