2013. május 28.

Agy-rém-álom...

Csak egy rövid bejegyzés míg gyerkőc még remélhetőleg alszik egy órát. Majd fel tudnék robbanni...
Nagyon remélem, hogy lassan túl leszünk ezen az egész felújításon, mert már elég végesnek tűnik a türelmem. Az idegeimet felváltva cincálják, és lehet, hogy csak rossz napom van, de sok minden frusztrál. Most legfőképpen a fuga... Nyilván ennél nagyobb problémám ne legyen az életben, de nekem ez most kardinális kérdés, hisz nekem/nekünk kell 10 évet leélni egy elszúrt, ronda fugával egy légtérben és én szeretni szeretném a házunkat. 
Történt ugyan is, hogy tavaly megrendeltük a felújításhoz szükséges anyagokat. Szép bézs csempét, hozzá szép barna járólapot (itt láthatók a csempék ). Hogy egységes legyen megrendeltem a fugázáshoz szükséges anyagokat, 8 vödör 5kg-os színes fugázót. Mi alapján választ az ember színt? Általában van egy színkatalógus, amiben fel vannak tüntetve a színeke. Én ezt választottam:

 Gondoltam, jól fog illeni minden színhez. Ez lett a végeredmény:

Konkrétan köszönő viszonyban sincs a két szín egymással. Amikor apósom pénteken elküldte a képet, azt hittem rosszul látok. Gondoltam még friss, majd szombat-vasárnapra kiszárad. A feltöltött fényképek vasárnap készültek. Azt hittem rosszul leszek. A mosókonyhában elmegy. Azt mondják, hogy nem néz ki rosszul, sőt nekik tetszik. De ezt ugyan nem tesszük fel a fürdőben, a barna padlóhoz meg pláne nem.

Tegnap írtam e-mailt a gyártónak, hogy akkor mit lehet tenni, hisz még 30kg bontatlan anyagunk meg van, és az elég nagy anyagi bukta lenne azért. Ma felhívott egy kedves fiatalember, hogy ki tette fel, mi a gyártási ideje (mert ezt persze kapcsiból tudnom kellene). Mondtam, hogy saját kezűleg tettük fel (mert feltételeztük, hogy azért lehet kiskereskedelmi forgalomban kapni, hogy bárki használhassa). Ó az nem úgy van! Mert számít a keverés (apósom szerintem elég jól tud olvasni), a hőmérséklet (nem mindegy, hogy 15 vagy 16,5fok?) és a csempe minősége (WTF???), és vigyek be hozzájuk egy bontott vödörrel, ő bent megmutatja, hogyan kell szakszerűen keverni, fugázni (mi ez kisegítő 1. osztály? Így én beszélek a gyógypedagógus.) és ha tényleg a színnel van baj, akkor kell még legalább egy fél év szavatosság, hogy ki tudják cserélni, mert akkor nem tudják értékesíteni (mert lesz majd egy másik lúzer aki megveszi). Egyébként vajon kinek jelent nagyobb anyagi megterhelést, másik 6 vödör fugázó anyag? Nekünk vagy a gyárnak? Mindenesetre lefixáltam egy időpontot, de úgy érzem felesleges, mert itt csak én lehetek a hunyó. Megéri ezért ennyi időt és ideget belefeccölni? Nem költői kérdések, várom a válaszokat



2 megjegyzés:

  1. A párom burkoló, szóval láttam már pár kicsempézett /kifugázott fürdöt;)
    a véleményem, hogy a fuga tényleg nem nagyon illik a laphoz....innen messziröl, kép alapján nem tudnám megmondani mi az oka és mennyire gáz a helyzet....
    mondjuk kép alapján nagyon sárga, pedig párom is szokott szaharát használni bézs lapokhoz....mondjuk tuti nem mindegy melyik gyártótól van az anyag.....lehetséges, hogy a csempétek is túl világos, mármint olyan fehér alapon halvány bész mintás.....
    a másik, hogy ha minden kötél szakad próbálkozhattok azzal hogy kisebb fuga közt hagytok ki, és akkor nem lesz olyan feltünö a színe....esetleg rákérdezhetnél, hogy nem lehetne-e kivilágosítani a fugát azzal, hogy fehéret kevertek hozzá?
    én csak remélni tudom, hogy sikerül a már megvett anyagot vissza adnotok/kicserélnetek, mert én el tudom képzelni, milyen szörnyü lenne egy olyan kicsempézett helységet lesegetni minden nap, ami nagyon nem olyan mint amit elképzelt az ember.....
    nekünk is szép a fürdönk, mégis még mindig bosszant, hogy nem gondoltuk át jobban, hova és hogyan tegyük a mosaikot=/
    amúgy egy általános dolgot tudnék mondani a fugákkal kapcsolatban....a párom szerint szinte mindegy, hogy milyen színü a járolap fugája (mi pl. egy csomó pénzt feccöltünk a sötét barna laphoz a csoki fugába) mert egy idö után úgyis szürke lesz, elszinezödik a kosztol, és a sok felmosástól, szóval a járólap fugáján ne törd annyit a fejed....viszont az érthetö, hogy a csempe fugájánál nem szeretnél ennyire elütö színüt....
    csak annyit tudok mondani, próbáld meg a gyártóval, forgalmazóval megoldani a problémát!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a hozzászólást, a következő bejegyzésben válaszolok.

      Törlés