2013. május 23.

Az a bizonyos konyha

Talán, és egyben remélem is, hogy minden anya/feleség (direkt nem háziasszony) életében kulcsfontosságú helyiség a konyha. Most is van egy nagyon szép, jól felszerelt, de irtó pici konyhánk. A munkafelület jelenleg maximum 50cm hosszúságúra tehető, még esetleg az elektromos főzőlapon lehet dolgozni. Van egy felnyitható asztal, azt is be lehet vetni, ha végképp nincs hely, de akkor elég nehézkes hozzáférni a hűtőhöz. Ha ketten vagyunk a konyhában, állandóan kerülgetjük egymást. Arról nem is beszélve, hogy nehéz leülni egy "asztalhoz" étkezni, és erre mostanában már nagyon igényünk lenne. Nagyon szeretem a konyhámat, szeretek benne főzni, a gépek megbízhatóak, de sajnos úgy érzem már kinőttem.
Ezért is örülök, hogy egy nagyobb, étkezős konyhát vehetek/tünk majd birtokba. Minden tekintetben nagyobb lesz, mint a mostani. A bútorral beépíthető falfelület, L alakú, a rövidebb szára 260cm, míg a hosszabb 270cm. Én ezt hatalmasnak gondoltam, és érzem is. Van pár dolog, amit mindenképpen szeretnénk megvalósítani, és amit elképzeltünk magunknak. Első nyilván a külalak. Szeretnénk egy hagyományos, de modern konyhát, ami a külsőt illeti. Ne legyen unalmas, legyen tartós és otthonos. Így egyszerű mart mintát képzeltünk el magunknak. Tisztában vagyunk vele, hogy ez valamivel drágább, mint a sima felület, de hát ha ez tetszik. Nekünk kell évekig nézni :)
A másik a funkcionalitás. Törekszünk a maximális helykihasználásra, ezért úgy döntöttünk, hogy a főzőlap a sarokba fog kerülni. Ennek megfelelően történik meg a gázvezeték bekötése is. Korábban már volt szó, hogy miért gáz főzőlapra esett a választás, ezért ezt most nem ecsetelném. A helykihasználás és a praktikum miatt, sok fiókot képzelünk el az alsó szekrényekbe, míg fent az egyszerű oldalra nyílók dominálnának.
Elképzelés pipa, hát lássunk neki a kivitelezésnek. Először is keressünk kivitelezőt. Pontosan méretet vettünk, felvázoltam magamnak az elképzelést.
Első körben kértem árajánlatot, attól aki a mostani konyhánkat készítette. Nagybátyámtól azt hallottam, hogy már kiszámolta, de ezidáig még nem jelentkezett a tervvel és az összeggel sem.
Ezt követte az IKEA. Szépen összeállítottam a konyhabútort. Nagyon tetszett, bár jópár kompromisszumot kellett volna kötni. Hasonló az elképzelés. Árban versenyképes, de ez marad a vésztartalék.

ikea.hu
Internetet böngészve, találtam rá egy további asztalosra, és két elemes bútorokat forgalmazó cégre, ahol találkoztak az elképzeléseink.
Az asztalos, miután leírtam a méreteket és az elvárásokat, szinte csak képeket nem csatoltam, először visszaírt, hogy dolgozik az árajánlaton, majd pár nap múlva, hogy személyes felmérést tartana célszerűnek (6000Ft+Áfáért, amit ha megrendeljük a konyhát levon az árból). Nem értettem a dolgot, hisz egy hozzávetőleges árat csak tud mondani, az még nem szentírás, és ha rábólintunk a készítésre, akkor belekalkuláljuk, hogy változhat is.
Az egyik cég, nyilván nagyon minőségi anyagokkal dolgozik, Hollandiában gyártott bútorokat árul, írt egy válasz e-mailt, amiben még feltett vagy száz kérdést, ezt követően adott egy 807.000Ft-os árajánlatot. Én kb. a felében gondolkodtam... Bár "jófejek" voltak, mert csak nekem akciósan, ha készpénzben fizetem ki, akkor 639.000 Ft-ért oda adták volna.
A másik cég nagyon rugalmas volt, egy kb. 3 oldalas igényfelmérőt kellett kitölteni, amiben minden részletre kitértek, ezután még fel is hívtak, pár kérdéssel. Relatív gyorsan érkezett árajánlat és terv is. Szívből ajánlom őket, ha valaki éppen konyhabútort készül cserélni. Az egy dolog, hogy felcserélték a két oldalt. Ez a konyha már nagyon közel áll az elképzelésünkhöz. Árban pedig a legjobb, 266.000 Ft.- http://www.marlax.hu/




 Anyóséktól hazafele, a házunkhoz közeli városban láttam egy hirdetést bútorlapszabászatról. Itthon rákerestem az interneten, leírtam mit szeretnék és kértem egy árajánlatot. Pár nap múlva felhívott az asztalos, hogy ő is egy helyszíni felmérést tartana szükségesnek (az kiszállási díjról nem szólt a fáma), mert nem stimmelnek a méretek amiket leírtam. Mondtam, hogy mivel éppen felújítás alatt van a ház, csak hétvégén lehetséges. Erre visszakérdezett, hogy szombat-vasárnap? Esetleg pénteket tudnánk bevállalni, 4óra körül. Ő pénteken éppen bútort szerel, de csörög, ha oda tud érni. Ezek szerint nem értette amit mondok, mert el kellett ismételnem, hogy nem lakunk ott, ezért előre kellene egyeztetni, ráadásul kisgyerekkel vagyunk, így némi szervezést igényel a dolog. Majd hív. Ezen komolyan felháborodtam, egyben örömmel tölt el, hogy van annyi munkája és megrendelése, hogy egy potenciális vevőt ennyivel el tud intézni. Vagy én vagyok nagyon eltévedve, és mint vevő tapsikolnom kellene örömömben, hogy kifizethetek neki több százezer forintot?
Egyrészt nem gondolom, hogy fel fog hívni, másrészt már ne is hívjon. Mert a végére hagytam a legjobbat :)

Úgy néz ki megtaláltuk amit kerestünk. A hétvégét férjem szüleinél töltöttük, és bementünk a helyi bútorlapszabászatba http://plasticwood.hu/. Fejemben konkrét elképzelések, méretek. Szimpatikus fiatalember fogadott minket, ki voltak rakva a front minták és színek, a pult minták, katalógusok, minden. Egyből rábukkantam amilyen mintát kerestünk. Érdeklődtem az árajánlat felől. Egyből papírt húzott elő, én mondtam, ő rajzolt. Feltettem a kérdéseimet, amiket korrektül megválaszolt. Kiválasztottam a mintát, a színeket, és keddre ígérte a látványtervet. Nyilván egyszerűbb volt személyesen, ezért javasolták az asztalosok is ezt a módot. De semmi mást nem mondtam el, mint amit korábban már e-mailben leírtam, és mindenhol megadtam a telefonszámomat, ha kérdés lenne kérdezzenek.
Kedden meg is érkezett a látványterv. Én egyből beleszerettem. Majdnem pont ilyet képzeltem/tünk el. Mindenkinek körbeküldözgettem a családban, mindenkinek nagyon tetszett. De árat sajnos nem mondtak. Jött egy nap izgulás, hogy vajon mennyit kérnek. Tegnap végül felhívtak az árat illetően. Nagyon megörültem, mert egy jó árat mondtak, így nagyon úgy tűnik, hogy jövő héten felhívom őket a módosítások miatt, és lefixáljuk a dolgot. Hurrá!!!
De mielőtt elfelejteném, íme a konyha látványterve:

Egy kis kiigazítás: 2sütő azért szerepel, mert a tervező programjuk csak így tud sarok elemet betenni. A sarokban levő helyén 2 nagyobb fiók és egy felső vak fiók lesz. A hűtő felőli alsó szekrény rejtett fiókos és a mosogatógép munkalapja sincs feljebb :) A felső szekrények közül a hűtő felőli oldalon a kétajtós és az egyajtós meg lesz cserélve, és az egyajtós helyett nyitott polcok lesznek fűszereknek, szakácskönyveknek.
Így kezd testet ölteni a konyhaálom :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése