2013. július 2.

A nagy felhajtás

Eljött ismét a hétvége, és a házikónk megtelt (mester)emberekkel. Úgy gondoltam, hogy inkább képekkel fogom illusztrálni a hétvégi munkát.

Először is megérkezett a gázszerelő, kb. ötöd magával... Nekiláttak a gázcsonktól bevezetni a gázt, mert a korábbi "okosok" úgy gondolták, hogy az egész házon körbe kell kígyózni a gázcsőnek. Így 15m vezetékből mi csináltunk 3m-t. Sőt nálunk már a gázóra is egy takaros szekrényben foglal helyet kint.
Az új gázóránk helye

Kb. ennyi a vezeték

Kazán és a konyhába menő vezeték

Irány a konyha

Ide kerül majd a főzőlap

 Közben természetesen a parkettások is végezték a dolgukat. Szám szerint hárman voltak (itt már 8 embernél tartunk, így már most elértük az előirányzott létszámot :) ). Helyükre kerültek a szegélylécek, megtörtént a csiszolás, és felkenésre került 2 réteg matt lakk. Nekem nagyon tetszik!




 Közben a festő is ügyködött szombaton, de azt mondta, hogy nagy a por a parketta miatt, ezért a következő hétvégén jön egy brigáddal, és kijavítják amit kell, lefestenek mindent, ééééééés...dobpergés...felteszik a tapétát (!!!).

Közben apósom és férjem unokatestvére, Bence a fürdőszobát intézték. Szombaton, vasárnap, és apósom még hétfőn is. A csempézés lassan elkészül, és szerintem szép lesz a végeredmény. Én közben arra gondoltam, hogy itt is sötét színű fugát fogunk használni, szépen kiemeli a bézs csempét. A zuhanyzó külső fala barna lesz, a belső fala pedig világos. Gondolkodtunk rajta, hogyan oldjuk meg a zuhanyzóban a tárolást, és arra jutottunk, hogy Ytongból rakjuk ki a polcokat, így nem kell fúrni, és a tapadókorong sem esik le, könnyű tisztítani. Így alakul a fürdőszobánk:







Azt hiszem, ezt hívják szivatásnak







Drága férjem pedig még mindig az ajtókkal bíbelődött. Megint festék problémánk van, mert megint nem ugyan olyan színű lett az ajtó, mint a többi. Sőt találtam üveges mestert is, aki hétfőn megnézte az ajtókat, és adott még plusz munkát neki. Szerintem szegény szívesebben kapargatná a kereszteket meg a ragasztót a fugaközökből egész nap térdelve, csak ajtókat ne kelljen látnia.

Én pedig megrendeltem a konyhába a mosogatómedencét és a csaptelepet. Szerettem volna kerámia mosogatót, de a szaki azt mondta könnyen lepattanhat róla a zománc. A rozsdamentes acél viszont ugyan olyan könnyen karcolódik, és egy idő után határozottan nem szép. Erre találtunk egy u.n. mikrotextúrás változatot, aminél egy textil szerű anyag van a legfelső rétegben, ettől matt és mintás a felülete, kellemes textilszerű a tapintása és nem karcolódik (annyira), mint a sima. Abban is egyet értettünk férjemmel, hogy zuhanyzós mosogató csaptelepet szeretnénk, mert azért nincs túl nagy helyünk a mosogatónak, így egy nagyobb fazekat is meg tudok tölteni vízzel, ha jön a család :D . Ezeket választottuk:



Elméletileg szerdán lehet is értük menni.

Határozottan haladunk, egyre szebb lesz minden. Nagyon jó érzés látni a változást, és várni, hogy elkészüljön minden, tervezni amit még kell. Nem tudom hogy fogom meghálálni ezt sok áldozatos munkát a családnak. Majd gyakran töltöm meg a fazekat :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése